18
2012
Jak budować wizerunek osobisty?
Twój wizerunek to Ty
Ludzie sukcesu wierzą, że ich sukces jest wynikiem wzajemnie korzystnych relacji międzyludzkich, tak samo jak wynika to z umiejętności technicznych i wiedzy biznesowej. Twoja komunikacja i wizerunek, który przedstawiasz, tworzy pierwsze wrażenie – często ostatnie – u ludzi, których spotykasz. Jakie kroki podjąć w budowaniu relacji, na co zwrócić szczególną uwagę?
Przyjrzyjmy się czterem obszarom, które mają ogromy wpływ na Twój wizerunek i Twoją prezentacje jako profesjonalisty:
- wygląd,
- interakcje interpersonalne,
- komunikacja pisana,
- networking.
Liczy się profesjonalny wygląd
W tym miejscu dam Ci radę ubieraj się odpowiednio do stanowiska, na którym chcesz być, a nie do stanowiska, które posiadasz obecnie. Jest to rada dla ludzi, którzy chcą rozwijać swoją karierę. Nawet w obecnych dniach, bardziej swobodnego ubioru w pracy Twój odpowiedni wygląd przysłuży Ci się w momencie, gdy na horyzoncie pokażą się możliwość awansu czy nowe stanowiska.
Profesjonalny wygląd wyróżni Cię z pośród współpracowników, którzy mniejszą uwagę przykładają do projektowania udanego wizerunku. Twoja interakcja z współpracownikami i osobami, które spotykasz jest kluczem do Twojego sukcesu.
Przemawianie do grup zwiększa Twoją pewność siebie
Na pewno pamiętasz, jak na studiach duża część Twoich kolegów i koleżanek stwierdzało jednogłośnie, że boją się publicznych wystąpień, że wtedy umierają. Jednak, wystąpienia publiczne, prezentacje na spotkaniach i elokwentna wymowa w małych grupach może zrobić więcej dla Twojej kariery, niż niemal, każda inna okazja.
Pamiętaj, aby w trakcie przemawiania niezależnie od ilości grupy, tego kim są, w jakim celu się zebrali, mów jasno i prosto. Jeśli zaczniesz używać wzorców wyrazowych, które do Ciebie nie pasują, osiągniesz sukces w zmuszeniu siebie do bycia sztywnym i nienaturalnym.
Dbaj o swój wizerunek w formie pisemnej
Twoja autoprezentacja poprzez pisanie sprawozdań, emaili, korespondencji, oraz wszystkich innych form komunikacji pisemnej jest twarzą, która najczęściej przedstawia miejsce pracy. W korespondencji emailowej przeważa język nieformalny. To błąd. E-mail w pracy jest formalnym narzędziem komunikacji i powinien wyglądać jak formalna komunikacja z powitaniem (Droga Mario), zamknięciem (Pozdrawiam serdecznie) oraz podpisem, który mówi kim jesteś, jakie masz stanowisko, w jakim departamencie pracujesz oraz adres pracy i numer telefonu.
Networking to sukces
Twój udany wizerunek wypracowany poprzez przemowy, spotkania twarzą w twarz, komunikacji pisemnej oraz wygląd dadzą większe możliwości w networkingu.
Networking jest to budowanie profesjonalnych, obustronnych relacji w celu uzyskania przez obie strony wyznaczonego celu. Twój wizerunek i komunikację, którą uprawiasz mają decydujące znaczenie w rozwijaniu relacji w networkingu, a co za tym idzie sukcesu. Ludzie zawsze budowali nieformalne sieci kontaktów, ale dopiero systematyczna budowa relacji z zawodowymi przyjaciółmi i przyjaciółmi ich przyjaciół przyniesie korzyści.
Jeśli pomyślnie rozwijałeś swój profesjonalny wizerunek poprzez spotkania twarzą w twarz, komunikację pisaną i mówioną oraz wygląd, Twoja kariera wzniesie się jak Dedal i dotrze do celu.
Budowa wizerunku, oczywiście pozytywnego traktuję jako podstawowy element swojego biznesu. Dlatego, przykładam wagę do każdego z wymienionych elementów robię tak dlatego ponieważ wizerunek osobisty tworzy się niezależnie od naszej woli, a wpływ na niego mają wszystkie nasze aktywności.
Poszukiwane frazy:
- wizerunek osobisty
4 komentarzy + Dodaj komentarz
Zostaw komentarz do
Kategorie
- E-marketing (13)
- Google Adwords (7)
- Pozycjonowanie (5)
- Wizerunek (1)
- Strefa webmastera (10)
- Tworzenie stron (6)
- Web usability (4)
Całkiem ciekawy artykuł Pawle. Pokazujący tym, którzy tego nie doceniają – jak ważne jest kształtowanie wizerunku. Bo niby ludzie mają tego świadomość, ale jak przyjdzie co do czego, to to trochę olewają.
Jest to kwestia – wydaje mi się – szczególnie ważna dla ludzi pracujących przez Internet – coś sprzedających. A zwłaszcza sprzedających za pomocą e-mail marketingu. Chodzi o pokazanie siebie nie tylko przed komputerem / kamerką internetową, tudzież nagraniem video.
Tutaj chodzi o wyjście z domu, pojechanie na jakąś konferencję e-biznesową, udział w jakimś innym rodzaju spotkania ze swoimi czytelnikami, i nie tylko. Potrzeba uściśnięcia dłoni, wymiany wizytówki, wypicia wspólnej kawy, podyskutowania. Muszą nas widzieć „z krwi i kości”. To niewiarygodnie wzmacnia później nasz wizerunek, kiedy potrafimy, chcemy i możemy zaprezentować się osobiście w Polsce. Przekonaliśmy się o tym osobiście.
Budowa własnego wizerunku to długotrwały proces, który wymaga przemyślanej i systematycznej pracy, ale potem bardzo pomaga w biznesie. Budowa własnego wizerunku nie jest też wcale prostą sprawą. Trzeba często nauczyć się nowych rzeczy jak chociażby wystąpienia przed kamerą, ale gra jest warta świeczki.
Fajny artykuł. Sam mam doświadczenia, że właściwy wizerunek to podstawa. Mówią, że nie szata zdobi człowieka, ale w rzeczywistości warto też zadbać o swój wygląd. Dla mnie to podstawa – dobrze skrojony garnitur, wypastowane buty, elegancka torba. Zwracam szczególną uwagę na torby na laptopa – warto wybrać eleganckie np z bag-a-porter http://bag-a-porter.pl/48-meskie-torby bo te kanciste czarne materiałowe mogą zepsuć cały look
Dodam, że wizerunek osobisty przede wszystkim budujemy sobą. Jeżeli dodamy do tego odpowiedni wygląd, oraz zadbamy o identyfikację wizualną dopełnimy całość swojego wizerunku. Dzięki czemu zostaniemy zapamiętani.
PS. Ciekawy sposób na zdobycie linku.