Jesteś w: Strona główna » E-marketing » Pozycjonowanie » Techniczna optymalizacja serwisu
kwi
5
2012
Kategoria: Pozycjonowanie

Techniczna optymalizacja serwisu

Zawsze łatwiej jest zoptymalizować dopiero powstający serwis www, aniżeli poprawa już istniejącego. Jeżeli zadbasz o optymalizację w trakcie powstawania strony nie ucieknie Ci żaden nawet najdrobniejszy szczegół. Dlaczego? Z prostej przyczyny nie trzeba prześledzić setek linij czyjegoś kodu. Optymalizację serwisu podzieliłem na dwie części. Optymalizację „techniczną” oraz treści, uważam, że są to nieco odmienne zagadnienia.

Na czym polega „techniczna” optymalizacja Twojej strony? Każda witryna powinna mieć odpowiednią budowę, przestrzegać przyjętych zasad. W innym wypadku pozycjonowanie, może nie przynieść pożądanych efektów. Poniżej przedstawiam najważniejsze wytyczne prawidłowej budowy stron internetowych pod kątem wyszukiwarek:

  • stosowanie HTML i CSS,
  • unikanie Flasha,
  1. strony we Flashu najczęściej długo się ładują, ze względu na znaczne rozmiary;
  2. niektórzy mogą mieć problemy z ich obejrzeniem, z uwagi na blokady w przeglądarkach;
  3. zazwyczaj są niezbyt przyjazne dla użytkowników, trudno się je nawiguje, powodują często u internautów wrażenie braku panowania nad sytuacją;
  4. nie są dobrze indeksowane przez Google;
  • unikanie ramek (frames),
  • wykonywanie mapy strony – zarówno na stronie jak i pliku XML dla Googla
  • stworzenie łatwego i intuicyjnego systemu nawigacji – przydatne zarówno internatom i robotom indeksującym, w końcu wszyscy podróżują po łączach,
  • zapewnienie szybkiego wczytywania się strony – taka strona nie zniechęca internautów i jest przyjazna wyszukiwarkom, które biorą pod uwagę szybkość ładowania się strony i mogą przyznać za to dodatkowe punkty,
  • Stosowanie znaczników meta robots. Dzięki temu sterujemy robotem wyszukiwarki. Podstawowe polecenia robota:
  1. index – zezwala na indeksowanie strony,
  2. noindex – zakaz indeksowania,
  3. follow – odnośniki na stronie mają być indeksowane,
  4. nofollow – odnośniki nie mogą być indeksowane,
  5. all – łącznie: index i follow,
  6. none – razem: noindex, nofollow.
  • Stosowanie prostych adresów tzw. SEO friendly – proste adresy są czytelne dla robotów wyszukiwarek. W prostych adresach można umiejętnie umieścić słowa kluczowe, co pomaga w pozycjonowaniu. Dodatkowo użytkownik ma lepszą orientację w temacie przeglądanej strony i strukturze całej witryny,
  • właściwa domena – najlepsza jest domena z końcówką .pl,  dobrze jeśli ma w sobie słowa kluczowe ale nie musi zawierać. W przypadku budowania marki wyrazy pospolite nie sprawdzają się

Jak utworzyć przyjazne linki, adresy URL?

Przyjazne adresy można uzyskać przy pomocy pliku .htaccess i komendy mod_rewrite. Dużo informacji znajdziesz w sieci. Natomiast ja polecam ten wpis o mod_rewrite.

 

Zwrócenie uwagi na wszystkie wymienione elementy wydaję się na początku trudne. Do dobrej optymalizacji strony dodać należy linkowanie wewnętrzne serwisu. Jednak mimo zwiększonego zakresu prac efekty włożonej pracy będą widoczne w momencie rozpoczęcia pozycjonowania. Całość optymalizacji zarówno „technicznej” jak i treści wpływa dwojako na nasz serwis. Z jednej strony pomaga użytkownikom, a z drugiej robotom wyszukiwarki przy czym należy pamiętać, że Google coraz większą wagę przykłada do sprawa, które są przyjazne użytkownikom. Dlatego swoje serwisy budujcie pamiętając o internautach.

dodaj komentarz