Jesteś w: Strona główna » E-marketing » Google Adwords » Jak zbudować skuteczną listę słów kluczowych w Google AdWords?
cze
4
2012
Kategoria: Google Adwords

Jak zbudować skuteczną listę słów kluczowych w Google AdWords?

Wybór właściwych słów kluczowych dla rekalmy Google AdWords jest najważniejszym krokiem do prowadzenia rentownej kampanii. Dobór odpowiednich słów kluczowych jest krytyczny jeśli chodzi o uruchomienie nowej kampanii Google AdWords. Oprócz użycia narzędzi dostarczonych przez Google AdWords nalezy przeprowadzić analizę swojej strony. Pomoże to w łatwy sposób, wyselekcjonować listę słów kluczowych, w której użyjemy zawartości witryny jako wskazówki.

Oprócz tej metody należy podjąć kolejne 2 kroki w celu dobrego i optymalnego doboru słów czy fraz kluczowych. W pierwszej kolejności badamy dobór słów kluczowych poprzez Narzędzie propozycji słów kluczowych. Jest ono elementem Google AdWords.

Narzędzie propozycji słów kluczowych

Pozwala ono na sprawdzenie wyrazów fraz kluczowych, które wpisywane są przez użytkowników w wyszukiwarce google. Po wpisaniu interesujących nas wyrazów zostanie wyświetlona tabela z wyrazami przez nas podanymi oraz, i to jest najważniejsze, wyrazy, które są propozycją Google AdWords. Należy prześledzić propozycje wyrazów biorąc pod uwagę wskaźnik miesięczne wyszukiwania – lokalnie. Należy pamiętać, aby zaznaczyć opcje Typ dopasowania ścisłe, aby zobaczyć dokładne ilości wyszukiwań.

Sprawdzając wyrazy, które zaproponował google możemy w łatwy sposób, odnaleźć reklamy konkurencji na interesujące nas słowa kluczowe. Wystarczy wpisać je w wyszukiwarce, a wyświetlą się reklamy najbardziej pasują do naszego zapytania.

Drugim krokiem, który jest równorzędny z poprzednim jest zbadanie stron naszej konkurencji aby sprawdzić na jakie słowa, prawdopodobnie pozycjonują się oraz jakich słów mogą używać w AdWords jeśli stosują to narzędzie. Aby sprawdzić stronę pod kątem słów kluczowych należy na klawiaturze użyć przycisków CTRL + U i poszukać <meta name=”keywords” content=”" />.

W miejscu content będą znajdować się wyrazy, które uznano za właściwe dla danej strony. W przypadku każdej strony serwisu powinny się one różnić w końcu, każda strona ma inną tematykę. Dla przykładu słowami kluczowymi dla strony głównej firmy budowlanej mogą być budowa domu, domy jednorodzinne, mieszkania, budownictwo mieszkaniowe, budownictwo. Natomiast dla strony z danymi kontaktowymi nie będą one pasowały. Odpowiednimi będą kontakt, telefon, numery, mail, biuro.

Zawsze wyrazy podawać należy od najważniejszych do najmniej ważnych. Wpis wyrazów do meta tagu keywords, warto robić pomimo tego, że nie uczestniczy w pozycjonowaniu. Po prostu zawsze będziemy wiedzieć gdzie są, nigdy nie zapomnimy jakie słowa wybraliśmy, a w przypadku wyboru firmy pozycjonerskiej czy obsługującej kampanię adwords, że w zakresie tych konkretnych słów były podejmowane działania marketingowe.

Jak udoskonalić wybrane słowa kluczowe?

Poniżej podaję swoją listę punktów, które stosuje w wyborze słów kluczowych, które będą tymi skutecznymi.

  • przy wyborze słów kluczowych, pomyśl jak jeden z Twoich klientów. W jaki sposób klienci będą szukać produktu lub usługi? Jakich wyrazów będą używać?
  • udoskonal słowa, które mogą być zbyt szerokie lub całkowicie bez znaczenia,

Używanie słów kluczowych, które mają zbyt szerokie znaczenie, na przykład: muzyka, może spowodować że dużo użytkowników, będzie klikać w Twoje reklamy, którzy mogą nie być zainteresowani Twoimi produktami. Ktoś, kto wyszukuje muzykę można chce kupić muzykę, może szukać instrumentów muzycznych, szuka nowej muzyki, a być może sprzedaje zabawki muzyczne dla niemowląt. Tak więc widzisz jak ogólne słowo kluczowe może, szybko wyczerpać budżet reklamowy.

  • korzystaj z różnych opcji dopasowywania słów kluczowych: szerokie, ścisłe, do wyrażenia, jak i słów wykluczających. Jeśli nie dokonasz wyboru, słowa kluczowe zostaną ustawione na dopasowanie szerokie. Jest to opcja domyślna,
  • zapytaj rodzinę i przyjaciół, jakich słów użyli by, aby odnaleźć Twoją stronę. Użyj internetowego słownika lub tezaurusa, aby znaleźć słowa kluczowe. Zbierz informacje razem i szukaj słów, które pokrywają się z początkową listą,
  • jeśli poświecisz czas na opracowanie reklam, które zawierają wyrazy rzadziej poszukiwane, ruch nie będzie tak wielki, ale taka reklama sprowadzi więcej kupujących klientów. Mówiąc wprost kierujesz przekaz reklamowy precyzyjniej do konkretnej grupy docelowej,
  • Istnieje wiele narzędzi doboru słów kluczowych dostępnych online. Nie polegaj tylko na jednym narzędziu, staraj się drążyć jak najwięcej przy doborze słów kluczowych.

Muszę przyznać, że jest wiele pracy na tym etapie projektowania kampanii Google AdWords, ale wysiłek jest tego wart. Jeśli chcesz uczestniczyć w grze marketingu online musisz przewidywać z wyprzedzeniem, a później analizować. Dobrze wykonana praca na początku, zaprocentuje jedynie drobnymi poprawkami w kampanii i przyniesie profity.

1 komentarz + Dodaj komentarz

  • Ciężko stwierdzić dokładnie jak dobierac słowa kluczowe, jednak mysle, że jednym z ważniejszych aspektów pracy, jest umiejętny dobór słów kluczowych, Ja korzystam w sumie tylko z własnej wiedzy i mieszarki w exelu.

dodaj komentarz