Jesteś w: Strona główna » E-marketing » Google Adwords » Optymalizacja kampanii remarketingowych
paź
29
2012
Kategoria: Google Adwords

Optymalizacja kampanii remarketingowych

Twoja kampania remarketingowa musi być optymalizowana tak jak inne kampanie. W trakcie prowadzenia kampanii będziesz testował różne treści reklam oraz stron lądowania (landing page) jak również różne kombinacje niestandardowe. W trakcie tych działań odnajdziesz konkretne kombinacje, które nie spełniają rezultatu, którego potrzebujesz do spełnienia ROI. Jeśli nie chcesz dalej targetować tych ‘Odbiorców’ po prostu wstrzymaj grupę reklam powiązaną z listą remarketingową.

Możesz również odnaleźć kombinacje, które radzą sobie bardzo dobrze ale reklamy nie pojawiają się na wysokich pozycjach. W tym przypadku możesz zwiększyć stawkę za kliknięcie dla tej grupy reklam aby sprawdzić czy grupa reklam przyniesie dodatkową sprzedaż na zyskownym poziomie.

W końcu zaglądniesz do zakładki ‘sieć reklamowa’ w swojej kampanii remarketingowej, tak jak to robisz w przypadku zwykłych kampanii display. Od razu zobaczysz, ze są strony, które radzą sobie dobrze i powinny być wykluczone. Alternatywnie możesz odnaleźć strony, które uczestniczą w dużej liczbie konwersji, w tym przypadku dodasz je jako miejsce wyświetlania reklam po to aby móc zmieniać koszty indywidualnym poziomie każdej strony. Ceny mogą być ustalane nie tylko dla grupy reklam ale również dla konkretnych stron.

Ograniczenie liczby wyświetleń

Ograniczenie liczby wyświetleń ustawiane jest na poziomie kampanii, pozwala ono na ograniczenie liczby wyświetleń Twoich reklam unikalnym użytkownikom w ciągu 24 godzin. Nie ma magicznej liczby dla liczby wyświetleń, jednakże przyjmuje się, że przedział od 7 do 12 wyświetleń jest idealny. Na pewno będziesz chciał przetestować jak zmiana liczby wyświetleń wpływa na Twoja kampanię. Rekomenduje zacząć od wyższej częstotliwości i zmniejszać ja po zyskaniu wstępnych danych.

Kontynuując zbieranie danych zbieranie danych zmieniaj częstotliwość wyświetleń aż do uzyskania poziomu, w którym kampania sprawuje się najlepiej. Domyślnym ustawieniem jest „brak ograniczenia liczby wyświetleń” szybko dojdziesz do wniosku, że to ustawienie nie jest optymalne i odruchowo będziesz obniżał wyświetlenia.

Strony lądowania w remarketingu

W niektórych przypadkach, będziesz kierował użytkowników do swoich standardowych stron gdy kliknął w reklamy remarketingowe. Dla przykładu, jeśli targetujesz osoby, które odwiedziły stronę produktu np. okularów przeciwsłonecznych i nie dodały ich do koszyka, możesz użyć remarketingu z treścią reklam mówiącą o okularach i sprowadzić użytkowników do strony produktu po kliknięciu w reklamę. Jeśli jednak reklama oferuje coś nowego, jak obniżka, lub Twoja reklama drastycznie różni się od przekazu na stronie, wtedy odpowiednią strategią będzie przygotowanie oddzielnych stron lądowania. Te strony będą musiały dostarczyć tego co przekazały reklamy np. kodu promocyjnego lub listy produktów połączonych z tym, który niedawno od Ciebie kupiono.

Podsumowanie

Ten artykuł należy traktować jako uzupełnienie do artykułu o remarketingu w adwords. Aby myśleć o remarketingu trzeba dobrze poznać narzędzie AdWords na tyle, aby czuć się w nim swobodnie. Wtedy też przyjdzie czas na podejmowanie świadomych decyzji o następnych krokach kampanii. Każdy z nas ciągle się uczy dlatego mając okazję spróbowania remarketingu zrób to, wybadaj swoich odbiorców stwórz listy remarketingowe dodaj do tego kombinacje niestandardowe.

Nauczysz się poruszania po swoim koncie nabędziesz pewności. Gdy przyjdzie właściwy moment, który sam wybierzesz skorzystasz z listy, które już utworzyłeś lub zrobisz nowe wiedząc jak to robić. Pamiętaj do momentu połączenia list remarketingowych z grupami reklam nie płacisz ani złotówki. Zacznij poznawać remarketing i zwiększaj swoje konwersje.

 

dodaj komentarz